tiistai 31. maaliskuuta 2020

Ja nyt akka toimintaaa!!


Samalle aaltopituudelle pääsy vie aina oman aikansa uuden koiran kanssa ja varsinkin Caru on ollut minulle melkoinen mysteeri pentu. Se on ollut sellainen rauhallinen, itsenäinen, itsevarma ja voimakas nallekarhu, jolla ei ole ollut kovin suurta tarvetta miellyttää ohjaajaa. Siitä olisi voinut tulla melko helposti sellainen oman tiensä kulkija, johon on vaikeaa luoda hyvä yhteys. Olen hiton iloinen, että pääsin käymään Tuukka Nikolan yksärillä, koska sain täysin erilaisen koiran Tuukan toimintaohjeilla ja tämä uusi versio on ihan, että vauuu...! ja varsinkin kun nyt tietää käyttöohjeet ja mitä nappuloita painaa milloinkin. Olen melko innoissani pennun tämän hetkisestä kehityksestä ja alan ihan kohta tosissani tykkämään tästä pikku pojasta.💛  

Kentälle mennessä Caru pyrkii yhä nopeammin ottamaan katsekontaktin minuun ja oikein vaatimaan toimintaa. Pentu on nyt erittäin aktiivinen minua kohtaan ja nyt on helppo palkata ja vahvistaa sen omaa aktiivisuutta. Caru osaa jo kääntää päätään lelu suussa minua kohti, jotta se saa omalla toiminnallaan leikin jatkumaan. Laumapalkka toimii pennun kanssa hyvin ja sitä on helppo myös pitää yllä. Myös tottista tehdessä esiin on tullut ihan uudenlaista voimaa. Silti sielläkään tekemisessä ei ole mitään ylimääräistä säätöä tai häsläystä. Varmasti tulossa vielä monenlaisia haasteita tämän koiran kanssa, mutta en epäile hetkeäkään etteikö niistäkin selvittäisi. 


Koronan vuoksi hakutreenit ovat nyt vähän jäissä, mutta esineruutuja ollaan päästy tekemään. Tässä Carun viimeisin esineruutu.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti